Projekt EmoSeniors

Starzenie się ludności jest jedną z najważniejszych tendencji demograficznych i społecznych XXI wieku. Mimo że jest to zjawisko globalne, jest ono szczególnie wyraźne w krajach europejskich. Ten problem uwidocznił się także wraz z pandemią COVID-19. Jak skutecznie reagować na te procesy ale przede wszystkim jak kreatywnie aktywizować seniorów odpowie projekt Emotional Support and Management for Seniors realizowany przez Centrum Spotkań Europejskich „Światowid” w Elblągu przy współpracy z pięcioma zagranicznymi partnerami.

Celem projektu jest realizacja działań na rzecz seniorów, w szczególności ich aktywizacji w trakcie pandemii COVID-19.

- Bardzo się cieszę i już teraz bardzo dziękuję za Państwa zaangażowanie w realizację projektu EmoSeniors. Ze względu na ograniczenia spowodowane przez epidemię COVID-19 będzie to szczególnie trudne wyzwanie, jednakże jestem przekonany że wspólnymi siłami uda nam się wypracować odpowiednie rekomendacje w zakresie polityki senioralnej – powiedział otwierający spotkanie Antoni Czyżyk dyrektor CSE „Światowid” w Elblągu.

- To bardzo ważne aby angażować seniorów do różnego rodzaju aktywności. Jako „Światowid” mamy w tym zakresie bardzo duże doświadczenie i chętnie się z nim podzielimy. Jednocześnie jesteśmy też ciekawi Państwa pomysłów i rozwiązań – dodał Antoni Czyżyk. 

- Światowid został zaproszony do partnerstwa jako partner wiodący. Będziemy współpracować z przedstawicielami z Włoch, Bułgarii, Francji i Hiszpanii. Skupiać się będziemy na wsparciu emocjonalnym seniorów oraz na osobach na co dzień zajmującymi się seniorami - mówi Magdalena Czarnocka-Kaptur zastępca dyrektora CSE „Światowid” w Elblągu.

Efektem końcowym projektu będzie dokument zawierający wytyczne w zakresie kierunków działań na rzecz seniorów, z którego czerpać będą przedstawiciele organizacji pozarządowych, stowarzyszeń i instytucji zajmujących się polityką senioralną.

Materiał wideo

Projekt Emotional Support and Management for Seniors jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej

Zapisz się do newslettera