Kino Światowid zaprasza na Repliki XXXII Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych
POŁUDNIE-PÓŁNOC 17 września 2007, godz.19.00
Jakub w wieku 29 lat opuszcza klasztor. Po drodze spotyka Julię, atrakcyjną, trochę znerwicowaną 21-latkę. Julia nie chce przyznać, że była prostytutką w Warszawie. Jakub ma marzenie: zobaczyć morze, którego nigdy nie widział. Julia postanawia mu towarzyszyć. Nie mają pieniędzy i podróżują piechotą. Dzięki temu mają więcej czasu na poznawanie siebie.Borys Szyc porzuca swój wizerunek "twardego policjanta z zasadami", żeby przeistoczyć się w pierdołowatego dużego dzieciaka, oderwanego od rzeczywistości, żyjącego w swoim świecie. Agnieszka Grochowska dla odmiany klnie jak szewc, biega po ekranie pół naga i zupełnie nie jest wiotko-słodka. Właśnie te różnice między bohaterami powodują wiele śmiesznych sytuacji, ale potwierdzają także zasadę, że przeciwieństwa się przyciągają. W rolach epizodycznych zostali obsadzeni Stanisława Celińska i Robert Więckiewicz. Te epizody to małe perełki, zwłaszcza baba z krowami w wykonaniu Stanisławy Celińskiej. Wyjątkowo także zapada w pamięć rewelacyjny monolog o mocno zakrapianej imprezie wygłoszony przez babę w sklepie, która najwyraźniej była naturszczykiem, bo nie została wymieniona w obsadzie. Właśnie te krótkie scenki stanowią o uroku filmu. Agata Żbikowska, Stopklatka
Produkcja: Polska [94 min.]Reżyseria, scenografia: Łukasz KarwowskiObsada: Agnieszka Grochowska, Borys Szyc, Stanisława Celińska, Robert WięckiewiczGatunek: komedia romantyczna/ dramat
JASNE BŁĘKITNE OKNA 18 września 2007, godz.19.00
Beata podczas imprezy odbiera telefon. Nie wie jeszcze, że zmieni on jej życie. Krótka, ale pełna ciepła rozmowa z przyjaciółką z dzieciństwa, Sygitą, sprawia, że Beata postanawia odwiedzić rodzinne strony. Choć wizyta nie trwa długo, wracają wspomnienia… Beata i Sygita dorastały razem w małym miasteczku. Przyrzekły sobie, że nic ich nie rozdzieli. Jednak Beata wybrała życie w wielkim mieście i drogę kariery, okupionej często samotnością i upokorzeniami. Sygita, choć jej życie rodzinne nie przypomina sielanki, znalazła swoje miejsce w rodzinnych Maciejowicach u boku męża i córeczki. Ponowne spotkanie po latach budzi uśpioną przyjaźń, która wkrótce zostanie wystawiona na ciężką próbę.To jest film, jakiego dawno w Polsce nie było. Na tle wszystkich dramatów obyczajowych, jakie powstały w ostatnich latach, jest po prostu zwyczajny. Nie ma w nim obrzydlistwa, ludzkiej głupoty i złych wyborów. Nie ma straszliwych konsekwencji. I dobrze. Bo dzięki temu "Jasne, błękitne okna" to film w jakiś sposób prawdziwy. Opowiada o tym, że ludziom życie układa się niekoniecznie tak, jakby tego pragnęli, a to, co wydawało im się sukcesem, w rzeczywistości bywa porażką. To film o dojrzewaniu, dorastaniu do pewnych decyzji. Także do decyzji, że czasem trzeba pozwolić drugiemu człowiekowi odejść. Agata Żbikowska, Stopklatka
Produkcja: Polska [95 min.]Reżyseria: Bogusław LindaScenografia: Edyta Czepiel-Zadura, Arkadiusz Borowik, Rafał SabaraObsada: Beata Kawka, Joanna Brodzik, Bogusław LindaGatunek: melodramat
ŚRODA, CZWARTEK RANO 19 września 2007, godz.19.00
"Środa, czwartek rano" (tyt. roboczy "Dzień w którym pękło niebo"), to współczesna, obyczajowa historia rozgrywająca się jednego dnia w Warszawie, 1-go sierpnia w rocznicę Powstania Warszawskiego. W tym czasie dwoje, bardzo samotnych, młodych ludzi będzie próbowało odnaleźć szczęście, którym być może jest nawet miłość. Chłopak widzi tylko swój ból po odejściu dziewczyny. Stracił przez to radość życia i zdolność empatii. Teresa wręcz przeciwnie, jest pełna pasji, otwarta na świat. Jej jedynym problemem jest natomiast czas. Akcja obrazu przebiega w ciągu 24 godzin od świtu do świtu dnia następnego. Scenariusz oparto na prawdziwej historii.Produkcja: Polska 2007Reżyseria, scenografia: Grzegorz PacekObsada: Paweł Tomaszewski, Joanna KuligGatunek: obyczajowy
FUTRO 20 września 2007, godz.19.00
Wystawne garden-party z okazji Pierwszej Komunii ukochanego wnuczka przerasta siły krewnych pana domu, Henryka. Perfekcyjnie zaplanowane przyjęcie dezorganizują skutecznie poczynania wszystkich właściwie gości: i pedantycznego świekra-geodety, i gustującej w nietypowym seksie szwagierki i depresyjnej synowej i zięcia- fetyszysty. Swój udział w rosnącym zamieszaniu mają też nad wiek rozgarnięte wnuki konstruujące bombę. Miary nieszczęścia dopełniają: niespodziewana wizyta prześlicznej katechetki, zemsta sąsiada - militarysty i wreszcie awaria niebezpiecznie szybkiej kosiarki do trawy... Produkcja: Polska, Niemcy [105 min.]Reżyseria: Tomasz DrozdowiczScenografia: Beata HyczkoObsada: Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Dorota SegdaGatunek: czarna komedia
ALEJA GÓWNIARZY 21 września 2007, godz.19.00
Akcja filmu rozgrywa się w ciągu dwunastu godzin ostatniej nocy w Łodzi, która miała zakończyć się spokojnym pożegnaniem z kilkoma znajomymi, a zamienia się w przygodę trwającą do świtu."Punktem zwrotnym jest moment zgubienia telefonu komórkowego przez Marcina na koncercie rockowym w Teatrze Studyjnym. Znajduje go Kasia ,która od kilku miesięcy mieszka w Warszawie. Przyjechała do rodziców na weekend odpocząć od zgiełku stolicy".Kasia próbuje od razu oddać telefon Marcinowi na zapleczu sceny podczas koncertu, lecz on nie rozumiejąc w hałasie jej intencji oświadcza, że jej miejsce jest w trumnie, która stoi na podłodze. Kasia z ironicznym uśmiechem wchodzi do trumny. Marcin opuszcza teatr. Kiedy zorientuje się, że zgubił telefon i uświadamia sobie, kto go znalazł jest już za późno. Kasia rozpoczyna grę z Marcinem. Zostawia mu ślady w mieście, informacje u znajomych, lecz zawsze jest o krok przed nim.
Tak rozpoczyna się całonocna wędrówka Marcina, który po drodze zalicza między innymi spotkanie z grupą brutalnych kibiców, z którego wychodzi obronną ręką, wizytę w burdelu z przyjacielem, czy wreszcie nielegalny wyścig samochodowy na Alei Włókniarzy.Marcin podąża śladami Kasi uświadamiając sobie, że szuka tak naprawdę jej, a nie telefonu.
Produkcja: Polska [87 min.]Reżyseria, scenografia: Piotr SzczepańskiObsada: Elżbieta Komorowska, Ewa Łukasiewicz, Wojciech Mecwaldowski, Bartosz PicherGatunek: dramat
U PANA BOGA W OGRÓDKU 22 września 2007, godz.19.00
Po blisko 10 latach Jacek Bromski powraca do Królowego Mostu z filmem „U Pana Boga w ogródku”.Przez te lata w Królowym Moście niewiele się zmieniło. To wciąż to samo miasteczko z kościelną wieżą górującą nad okolicą i złotą kopułą cerkwi, z charyzmatycznym proboszczem i posłusznymi parafianami. To świat, w którym czas niemal się zatrzymał.W filmie „U Pana Boga w ogródku” powracają ci sami bohaterowie - miejscowy komendant policji i ksiądz proboszcz, który ma niemal całkowitą władzę nad duszami parafian. Jest i organista Witek, dziś już stateczny mąż i ojciec czwórki dzieci. Pojawiają się też nowe postaci. Do Królowego Mostu trafiają najgorszy absolwent szkoły policyjnej i świadek koronny, któremu trzeba zapewnić ochronę.Jak mówi reżyser „W drugiej części prowincja jest lepszym odzwierciedleniem tego wielkiego chaotycznego świata, w którym wszystko widać lepiej. Widać jak na dłoni kto jest dobry, a kto zły. Z tym, że nie ma tu naprawdę złych ludzi. Występują różne cechy ludzkie, zarówno dobre i złe, którym się przyglądamy, ale z akceptacją człowieka, ze wszystkimi jego aspektami.” Na podstawie materiałów dystrybutora.
Produkcja: Polska 2007Reżyseria, scenografia: Grzegorz PacekObsada: Paweł Tomaszewski, Joanna KuligGatunek: obyczajowy
KARNET 36 złBILET NA JEDEN FILM 10 zł
REZERWACJA 055/ 611 20 68 055/ 611 20 76
Autor: N. Klonowska, M. Zawół