„Euroshorts” w Dyskusyjnym Klubie Filmowym

Lubisz filmy krótkometrażowe? A może jeszcze nie wiesz co to takiego jest? Tym bardziej warto w czwartek (9 lipca) warto przyjść do Kina „Światowid”. O godz. 19 rozpocznie się spotkanie Dyskusyjnego Klubu Filmowego.

Ciekawe, niepowtarzalne, a czasami wręcz zaskakujące – tak w kilku słowach można opisać filmy krótkometrażowe goszczące na replikach Europejskiego Festiwalu Filmowego Euroshorts 2014. Elbląg będzie ostatnim miastem na trasie. Spotkanie w elbląskim Kinie „Światowid” poprowadzi Przemysław Młyńczyk, dyrektor artystyczny Festiwalu. Już 9 lipca będzie można obejrzeć wybrane filmy animowane, eksperymentalne, dokumentalne i fabularne.Przy okazji tego spotkania nie zabraknie także pokazu artystycznych reklam, czyli „Amerykańskiego Filmu Reklamowego 2014”.- W tym roku największe uznanie ponad 4000 osobowego jury zyskał film "Podział epicki", reklamujący ciężarówki Volvo – mówi Aleksandra Bielska z Kina „Światowid”. - Wśród kampanii najlepsza okazała się kampania Old Spice złożona z trzech reklam: "Ciągły prysznic", "Arbuz" i "Architekt".Wyróżnienie kuratora pokazu otrzymał film "Spójrz do wnętrza: Mick Ebeling" (dla Intela). Premiera taśmy odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w Nowym Jorku i wzięło w niej udział ponad 2000 twórców i producentów reklamy USA.

Program DKF: Euroshorts  – Kino „Światowid”, 9 lipca godz. 19.00

Filmy animowane:Wiatr, reż. Robert Löbel (Niemcy)Dekadencja w przyrodzie, reż. Olga Guseva (Niemcy)

Filmy eksperymentalne:Athens Dail Better,  reż. Straits Chatzielenoudas - Nagroda Euroshorts 2014 za film eksperymentalny (Grecja)Metube. August śpiewa Habanerę z opery Carmen,  reż. Daniel Moshel (Niemcy)Polowanie na szczęście, reż Ingse B. Sæthre (Norwegia)Inwentaryzacja, reż. Bartek i Piotr Bartos (Polska)

Filmy dokumentalne:Cisza,  reż. Zofia Goraj (Polska)

Filmy fabularne:Ostatni z was, reż. Dan Sachar - Nagroda Euroshorts 2014 za film fabularny (Izrael)Nigdzie, reż. Nina S.F. Engel (Hiszpania)Dziewice,  reż. Asier Aizpuru (Hiszpania)

Amerykański Film Reklamowy 2014 (The Art and Technique of the American Commercial)

Bilet na DKF kosztuje 8 zł

Zobacz również

Zapisz się do newslettera